A kormány átmeneti tilalmat vezetett be az ukrán mezőgazdasági termékek behozatalára, míg uniós megoldás születik a problémára

A Variola szem előtt tartja, hogy megbízóit naprakész információkkal lássa el annak érdekében, hogy megspóroljon egy kellemetlen, és felesleges kört, és egy olyan tranzakciót kezdeményezzen áruvásárlásra, mely jogilag jelenleg nem lehetséges. Jelen cikkünk az ukrán mezőgazdasági termékek import tilalmáról ad tájékoztatást. A részletekért kattintson!

 

Április 19-től megtiltotta Magyarország az ukrán mezőgazdasági behozatalt, továbbá az olajos magvak, baromfi, tojás és méz behozatalát is. Az átmeneti korlátozás a tervek szerint június 30-ig tart.

Az ilyen termékeket szállító fuvarozóknak igazolniuk kell az áru eredetét, és amennyiben nem tudják bizonyítani, hogy nem ukrán terméket szállítanak, az áru értékével megegyező bírságot szabnak ki.

Kizárólag a tranzit szállítások képeznek kivételt, ha a szállított áruk Ukrajnából származnak. A korlátozás nem a járművekre, hanem a termékekre vonatkozik, tehát nem az számít, hogy Ukrajna irányából jön-e az autó. Tranzit szállítmányoknak azokat az árukat nevezhetjük, melyek a behozatal napjától számított hetedik nap végéig elhagyják az országot. Belépéskor a sofőrnek igazolnia kell, hogy tranzitszállítást végez. Az igazoláshoz nem elegendő a szállító vállalkozás vagy a sofőr nyilatkozata, hivatalos okiratra lesz szükség. A nyilatkozat megtétele után pedig hatósági zárral látják el a rakteret, melynek az országból való kilépésig érintetlennek kell maradnia.

Az alábbi termékek az EKÁER rendszerbe is bekerültek, mint kockázatos termék: gabonafélék (búza, rozs, árpa, kukorica),repce, olajrepcemag, napraforgómag. Ezen termékek fuvarozásához a jövőben azoknak a vállalkozásoknak is meg kell fizetni a kockázati biztosítékot melyek szerepelnek a köztartozás mentes adózók listáján.

Az embargó bevezetésének az oka, hogy az ukrán termékek túl olcsók, és az így is küszködő európai mezőgazdaság azért, hogy megtartsa a mezőgazdasági termelőket szándékosan magasan tartja a termékárakat, illetve vámokkal és korlátozásokkal ellehetetlenítik, hogy olcsó áru kerüljön a belső piacra, mert ez a dömpingár tönkretenné az európai gazdálkodókat.

Szigorú ellenőrzésekre lehet számítani, valószínűleg követni fogják a zár alá vont tranzitszállítmányok útvonalait, és szabálytalanság esetén a kiszabott bírság mértéke az áruérték 100%-a is lehet.

A behozatali tilalomra vonatkozó termékek teljes listáját a Magyar Közlöny vonatkozó cikkében tudják megtekinteni:

https://magyarkozlony.hu/dokumentumok/a3ee9b2380d79b1a7b20985cc2bf9ac865e62863/megtekintes#;=ukr%C3%A1n%20kivitel

Forrás: Fuvarlevél Magazin

TOVÁBBI Hírek

Teszt

Teszt

tesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszttesztteszt...

Több változás is lesz a közel jövőben

Több változás is lesz a közel jövőben

A közigazgatási bírságok és a pótdíj fizetési tételek is emelkedtek 2024. augusztus 16-tól. Bárhonnan is nézzük, igen érzékeny pontot érint az első változás. Egyes előrejelzés szerint, várható volt már … és meg is érkezett. A közigazgatási bírságok és a pótdíj...

Július 1-jét követő változások

Július 1-jét követő változások

Két irányban is, fontos változás történik a fuvarozásban: Románia és Németország területén Július 1-jét követő változások Két irányban is, fontos változás történik a fuvarozásban: Románia és Németország területén Előbbinél, hatályba lép a RO e-Transport rendszer. Ez a...

Márciusi Hírmondó a Variolától

Márciusi Hírmondó a Variolától

Három hírt ragadtunk ki a Logisztikai iparágból fogadjátok szeretettel! 2023 hatása a fuvarpiacra és a 2024-es várakozások Szakértők szerint az európai fuvarpiac 0,4%-ot zsugorodott a tavalyi évben. A 2023-as év ugyanis nem a legjobb év volt a fuvarpiac egyes...

Zöld Fuvarozás: drágább, de nem lesz más megoldás

Zöld Fuvarozás: drágább, de nem lesz más megoldás

A fenntarthatóság egy sokakat foglalkoztató téma ma a fuvarozásban. Megoldások vannak, de a zöld átállás drága. A környezetbarát járműveknek ma még nemcsak a beszerzésük kerül többszörösébe a dízelnél, de az üzemeltetésük is jóval drágább. A fenntartható fuvarozás...

A XXII. kerületi önkormányzat stratégiai partnerei lettünk

A XXII. kerületi önkormányzat stratégiai partnerei lettünk

Április 5-én a Variola ügyvezetői ünnepélyes eseményen írták alá azt a partnerségi együttműködést, amelyhez már több mint 90 helyi vállalkozás csatlakozott. Az elmúlt években a Variola vezetősége több alkalommal is tett felajánlásokat az önkormányzatnak. A kovid ideje...

Videóink

Nemzetközi szállítmányozás

Precizitás – gyorsaság – megbízhatóság